برچسب :: خودرو ساز

پایان عمر Marussia




چند وقتی است که خبری از Marussia خودروساز ماشین های اسپرتی روسی نداریم. اولین خودروی تولیدی این کمپانی .....

[1393/01/21 14:00]

تاثیرگفت‌وگوی اوباما و روحانی بر بازار خودرو




یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاثیر مذاکرات تلفنی روسای‌جمهور آمریکا و ایران بر بازار خودروی کشور را مثبت ارزیابی کرد.

[1392/07/08 9:36]

چرا چینی ها به بازار خودرو حمله کرده اند؟




چند ماهی است که رکود بازار خرید و فروش خودرو تشدید پیدا کرده و کمتر خریداری در آن دیده می‌شود. حتی فروش‌های ویژه خودروسازان هم در رونق بازار تأثیری نداشته و مردم همچنان تمایلی به خرید خودرو ندارند. بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند خودروسازان باید...

[1394/06/03 10:30]

زیان تایرسازان از افت تولید خودرو




عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران از زیان شرکت‌های تولیدکننده تایر به دلیل افت تولید خودرو خبر داد.

[1392/08/21 13:32]

خصوصی‌سازی اصلی‌ترین راهکار بهبود شرایط خودروسازی




حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر ایجاد قطب سوم خودروسازی، گفت: لازم است هرچه سریعتر برنامه‌های دولت برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور از قالب حرف و شعار خارج و عملیاتی شود تا با ایجاد رقابت بین خودروسازان، کیفیت، قیمت و خدمات به طور موازی متناسب شود.

[1394/06/31 12:33]

پرداخت وام به خودروسازان خیانت است؟




در شرایطی که گفته می‌شود بانک مرکزی قصد دارد تسهیلات چهار هزار میلیارد تومانی را به خودروسازان پرداخت کند، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این کار را خیانت به صنایع کشور عنوان می‌کنند.

[1394/06/08 8:30]

ضوابط فعالیت خودروسازان خارجی در ایران تدوین می‌شود




وزارت صنعت، معدن و تجارت ضوابط و دستورالعمل فعالیت خودروسازان خارجی در ایران را در دست تدوین دارد.در این دستورالعمل جزئیات فعالیت خودروسازان خارجی در ایران و نحوه همکاری آنها با شرکتهای ایرانی مشخص شده است. همچنین در این دستورالعمل به نحوه همکاری شرکتهای ایرانی و خارجی برای واردات خودرو به کشور اشاره شده است.

[1394/08/19 9:00]

عرضه ام.جی ٣٦٠ با قیمتی كمتر از ٨٠ میلیون




مدیرعامل گروه صنعت خودرو آذربایجان گفت: قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با گروه خودروسازی «SAIC» چین به امضا رسیده و شرکت MG Pars به صورت سرمایه‌گذاری ۵۰ به ۵۰ تأسیس شده و محصولات آن از ابتدای ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود.

[1395/07/10 15:00]

شاسی بلند جدید MG RX5 در ایران




شرکت صنعت خودرو آذربایجان که این روزها محصولات MG را برای مونتاژ به تبریز برده است، برنامه دارد تا RX5 را به عنوان یک کراس‌اوور دو دیفرانسیل سال آینده در ایران مونتاژ کند.

[1395/07/12 17:00]

دوز خودروهای چینی بالا رفت. اعلام آمار تولید ۷ ماه امسال خودروهای سواری




اعلام آمار تولید ۷ ماه امسال خودروهای سواری آمار تولید ۷ ماه امسال خودروسازان داخلی در شرایطی اعلام شد که طبق آن، سه خودروساز بزرگ و نیمه دولتی کشور توانستند در مجموع ۷۰۱ هزار و ۶۷۷ دستگاه انواع محصولات سواری را به تولید برسانند. بر این اساس، ایران خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید۶/ ۱۸ درصدی را تجربه کرده‌اند تا مشخص شود روند صعودی تولید خودرو در کشور همچنان ادامه دارد. طبق آمار اعلامی همچنین تیراژ خودروهای سواری در مهرماه و نسبت به شهریور با افزایش ۳۳/ ۶ درصدی مواجه شده تا خودروسازان در آمار ماهانه خود نیز روندی صعودی را تجربه کرده باشند. در حالت تفکیکی اما آبی‌های جاده مخصوص تا پایان مهر‌ماه سال‌جاری با تولید ۳۸۴ هزار و ۸۰ دستگاه خودروی سواری، افزایش تیراژی ۶/ ۱۶ درصدی نسبت به ۷ ماه سال گذشته داشته‌اند. همچنین سایپا نیز که ۱۹۰ هزار و ۸۹۵ دستگاه انواع محصولات سواری را در ۷ ماه امسال به تولید رسانده، افزایشی ۹/ ۱۶ درصدی را به خود می‌بیند. از پارس‌خودرو نیز خبر می‌رسد این شرکت توانسته با تولید ۱۲۶ هزار و ۷۰۲ دستگاه انواع خودروهای سواری، جهشی ۵/ ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کند.از جمله نکات مهم آمار تولید ۷ ماهه خودروسازان اما می‌توان به تیراژ همچنان ضعیف پژو ۲۰۰۸، تداوم افت تولید رانا، نزولی شدن تیراژ خودروهای قدیمی و همچنین اوج‌گیری تولید محصولات چینی اشاره کرد. در حال حاضر چندین برند چینی در ایران‌خودرو و سایپا و پارس خودرو مونتاژ می‌شود که طبق آمار، روند تولید همه آنها صعودی است.

[1396/08/13 14:00]

روند تولید خودروهای چینی در ایران معکوس است!




یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مونتاژ خودرو مزیت اقتصادی برای کشور به همراه ندارد، گفت: در سطح جهانی تولید ابتدایی خودرو در کشور مادر و تولید انبوه در چین انجام می شود اما در ایران این فرایند کاملا برعکس است.

[1396/08/23 13:00]

نشانه‌های دولتی بودن خودروسازی




مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دیروز اولین نشست خبری خود را با رسانه‌ها برگزار کرد.منصور معظمی که اواخر سال گذشته جایگزین رضا نوروززاده در ایدرو شد و سکان این سازمان بزرگ را در دست گرفت در جریان نشست خبری دیروز خود به مسائل این روزهای خودروسازی نیز پرداخت تا مشخص شود این صنعت هنوز هم از جایگاهی ویژه برای سازمان گسترش برخوردار است.«تعیین تکلیف‌ واگذاری باقیمانده سهام خودروسازان به بخش خصوصی» و «قراردادهای خارجی صنعت خودرو اصلی‌ترین مسائلی بود که مدیرعامل ایدور در نشست خبری دیروز به آنها پرداخت و در نهایت تاکید کرد خودروسازی کشور بحرانی ندارد و دولتی هم نیست.»

[1395/06/25 11:00]

حفظ اشتغال خودروسازی با یارانه مردم




خودروسازی ایران در شرایطی نزدیک به نیم قرن تجربه را از سر گذرانده که هنوز نتوانسته مشتریان و صاحب‌نظران را از بعد کمی و کیفی راضی کند و این نارضایتی سبب شده برخی از لزوم تعطیلی دومین صنعت بزرگ کشور صحبت به میان بیاورند. به اعتقاد برخی کارشناسان و حتی بخشی از افکار عمومی، صنعت خودرو ایران با شرایط فعلی (به‌خصوص ضعف در طراحی و کیفیت)، راه به جایی نخواهد برد و بهتر است رفته رفته آن را تعطیل کرد. این در حالی است که خودروسازی یکی از منابع اصلی اشتغال داخلی به‌شمار می‌رود و میلیون‌ها نفر در کشور از قبل آن نان می‌خورند. اصلا همین اشتغال زایی است که سبب شده هرگاه خودروسازی در معرض خطر قرار می‌گیرد، دولت به کمک این صنعت آمده و آن را به هر نحوی شده، نجات دهد.

[1395/06/24 11:00]

روش های شکایت از خودروسازان




چندی پیش خبری در رابطه با تصویب قانون جدید سازمان حمایت از مصرف کنندگان در مورد اجباری بودن پرداخت خسارت به مشتریان در صورت معیوب بودن خودروهای تولیدی منتشر شد. این خبر فاقد جزییات کافی و مسیرهای اعلام شکایت و دریافت خسارت بود. آنچنان که ظاهرا عیوب فنی و تایید پرداخت خسارت باید توسط نهاد سومی بررسی شود و احتمالا اجرایی کردن این روش با توجه به تعدد مشکلات و شکایات، تبدیل به یک مناقشه چند جانبه خواهد شد.

[1395/07/18 17:00]

چهره‌ای نو با تغییر سنت‌های قدیمی صنعت خودرو!




محصول تولیدی خودروسازان، کاربردی عمومی دارد و مورداستفاده اقشار مختلف جامعه بوده از این رو خودرو را بهصنعتی حساس تبدیل کرده است. در پسابرجام و با رفت‌وآمد خودروسازان خارجی،انتظار مردم از خودروهای داخلی بالا رفته و امروز بیشتر کارشناسان بر این باورند که با ورود خودروهای جدید به بازار ایران، ساختار صنعت خودرو نیاز به بازنگری دارد.

[1395/06/10 18:00]

تفسیری واحد از حقوق مصرف‌کنندگان




طی یک دهه گذشته چندین مقررات و دستورالعمل‌ برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در بخش فروش و خدمات پس از فروش از سوی مجلس و دولت تدوین و اجرا شده است، این در شرایطی است که در مقررات مذکور به‌دلیل عدم شفافیت و به‌دنبال آن تفاسیر مختلفی که از این مقررات می‌شد حقوق مصرف‌کنندگان به‌طور تمام و کمال ایفا نمی‌شد.

[1395/05/18 10:00]

اتفاقات پسابرجامی صنعت خودرو




برجام در شرایطی یک سالگی خود را پشت‌سر گذاشت که خودروسازی کشور کم و بیش از اثرات آن منتفع شده است. هرچند به‌دلیل پابرجا بودن مشکلاتی از جمله «مراودات بانکی»، تاثیر عملیاتی برجام بر خودروسازی کشور چندان قابل لمس نیست، با این حال حداقل به لحاظ تئوری، نمی‌توان تاثیر این اتفاق تاریخی را بر صنعت خودرو انکار کرد.

[1395/04/27 15:00]

تولید ۵ مدل سواری متوقف شد




مرداد ماه امسال تولید پنج مدل سواری در خودروسازان داخلی متوقف شد.

[1395/07/03 11:00]

جزئیات قرارداد با فرانسوی ها و چینی ها




معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصویر مذاکرات خارجی در بخش خودرو را به‌روز کرد و از تولید مستقل رنو در ایران خبر داد. محسن صالحی‌نیا با اشاره به اینکه وزارتخانه در امور مرتبط با قراردادهای خودرویی در پسابرجام هیچ‌گونه دخالتی ندارد، از آغاز همکاری فولکس‌واگن و هیوندایی با دو شرکت خصوصی در ایران خبر داد. وی به خودروسازان ایرانی توصیه کرد در مذاکرات با خودروسازان چینی هوشیار باشند و همکاری خود را براساس سرمایه‌گذاری مشترک و با تیراژ اقتصادی شکل دهند.

[1395/06/28 13:00]

حمل خودروهای تحت گارانتی رایگان شد




براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو مکلف شده اند خدمات حمل رایگان را به تمام خودروهای تحت گارانتی خود در صورت خرابی، ارائه کنند.

[1395/05/06 13:00]

انتقاد قاضی‌پور از عملکرد سایپا و ایران‌خودرو




یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضعف نظارتی مدیران استاندارد، وزارت صنعت و ناظران مجلس، انحصاری بودن،‌ بی‌توجهی خودروسازان و استفاده از لوازم یدکی بی‌کیفیت چینی را از دلایل...

[1394/06/10 10:30]

قهر ادامه‌دار ایرانی‌ها با بازار خودرو




در روزهایی که باید خرید و فروش خودرو در اوج باشد، ایرانی ها هنوز هم با بازار خودرو کشور قهرند و این را می توان از دل اظهارات نمایشگاهداران خودرو فعالان بازار بیرون کشید. به گفته فعالان بازار، مشتریان تمایلی به خرید خودرو نداشته و...

[1394/06/15 10:00]

پشت‌‌پرده پرداخت 4 هزارمیلیاردی به‌ خودروسازان!




عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی 4 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.

[1394/06/08 9:00]

پیشنهاد جدید خودروسازان به بانک مرکزی




در شرایطی که انتشار خبر احتمال پرداخت وام به ایران خودرو و سایپا، مخالفت‌ها و انتقادهایی را به همراه داشته، خودروسازان پیشنهادی جدید پیش پای بانک مرکزی گذاشته‌اند تا به این وسیله بازار را از رکود خارج کنند.

[1394/06/08 10:00]

قیمت چند خودروی داخلی کاهش یافت




قیمت چند مدل از خودروهای داخلی در بازار آزاد در هفته جاری کاهش یافته است.

[1394/06/05 9:00]

خودروسازان وارد فروش اقساطی شدند




کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز داخلی باعث شده تا قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد و همین مسئله مدیران خودروساز را به فکر انداخته تا روش‌هایی برای فروش محصولات خود در پیش گیرند.

[1394/06/03 8:30]

کمپین؛ برای نخریدن خودرو یا مقابله با صنعت داخلی




کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود. کمپین نخریدن خودرو که چندی است در فضای مجازی مردم را به نخریدن خودروهای داخلی دعوت می کند بیش از آنکه...

[1394/06/05 8:00]

یارانه یک میلیون تومانی هر ایرانی به خودرو سازان!




دبیر انجمن خودروسازان ایران گفته زیان دو شرکت خودروسازی ایران به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. در بزرگی این عدد همینقدر کافی است که بدانیم اگر میزان زیان خودروسازان را به کل جمعیت ایران تقسیم کنیم، سهم هر نفر یک میلیون تومان می‌شود.

[1400/05/05 13:00]

خودروسازان دیگر نمی‌توانند خریداران خودرو را دور بزنند




معاون وزیر صنعت با تشریح اصلاحات انجام‌شده در آیین نامه اجرایی "احصاء حقوق مصرف‌کنندگان خودرو" گفت: دیگر جایی برای تفسیر تولیدکنندگان وجود ندارد.

[1395/05/18 16:00]

کیفیت پایین و قیمت بالا پیامد انحصاری بودن بازار خودرو در ایران




المانیتور با اشاره به انحصاری بودن بازار خودرو در ایران نوشت: هرچند حدود ۱۰ درصد از بازار ایران در اختیار شرکت های چینی است، اما خودروسازان داخلی رقیب واقعی ندارند و همین مسئله علت اصلی کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای تولیدی داخل است.

[1395/05/28 11:00]

تولید سواری در دو شرکت متوقف شد




مرداد ماه امسال تولید خودروهای سواری در دو خودروساز داخلی متوقف شد.

[1395/06/31 13:00]

تولید سواری در یک شرکت متوقف شد




تیر ماه امسال تولید خودروهای سواری در خودروسازی راین به صفر رسید. به گزارش ایسنا، تیر ماه امسال تولید انواع سواری در شرکت خودروسازی راین با کاهش صد درصدی همراه بوده و از ۳۶۳ دستگاه در تیر ماه سال گذشته (۱۳۹۴) به صفر کاهش یافت.

[1395/05/18 11:00]

نام ۲ شرکت ایرانی در فهرست ۵۰ خودروساز بزرگ جهان




شرکت های ایران خودرو و سایپا به ترتیب رتبه های ۲۵ و ۳۲ را در رده بندی بزرگترین خودروسازان جهان به خود اختصاص دادند. آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری نشان می دهد دو خودروساز ایرانی ...

[1394/06/10 11:00]

رقابتی کردن بازار خودرو کشور با ادغام خودروسازان کوچک




ادغام خودروسازان کوچک داخلی با یکدیگر راهکاری برای رقابتی کردن فعالیت این صنعتگران است و این راهکار اگرچه تاکنون در همکاری خودروسازان خارجی با خودروسازان کوچک داخلی اجرا نشده اما منع قانونی برای انجام آن وجود ندارد و صنعت خودرو را یک گام به رقابتی‌تر شدن نزدیک می‌کند.

[1395/05/11 17:00]

بررسی قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت‌های فرانسوی




سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون متبوعش از انعقاد قرارداد شرکت ایران‌خودرو با پژو و شرکت سایپا با سیتروئن فرانسه و بررسی چگونگی قراردادهای جدید این دو خودروساز کشورمان خبر داد.

[1395/04/28 10:00]

دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد




در شرایطی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر واگذاری سهام خودروسازی کشور دارد، به‌نظر می‌رسد مجموعه دولت همچنان بر لزوم حمایت از این صنعت اصرار داشته و مایل به خصوصی‌سازی کامل در آن نیستند.

[1395/02/07 11:00]

زیان خودروسازان به 34 هزار میلیارد تومان رسید؛ فروش خودرو کاهش یافت




زیان خودروسازان به 34 هزار میلیارد تومان رسیده که حاصل عملکرد سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در شش‌ماهه نخست سال 1402 است.

[1402/09/28 18:30]

ایا صنعت خودروی ایران احیا شد؟




عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید احیای ساختار صنعت خودروی ایران بوده است. امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت خودرو در سال ۱۳۹۱ مورد شدیدترین تحریم‌های خارجی قرار گرفت و حتی فعالیت شرکت‌های قطعه‌سازی خصوصی نیز با مشکل مواجه شد.

[1395/06/09 10:00]

مسیر سوم مشارکت با خارجی‌ها




در حالی به‌نظر می‌رسد، دست‌اندرکاران خودرویی کشور مسیر همکاری با شرکای خارجی را تنها از طریق دو مدل جوینت‌ونچر و فروش سهام پیگیری می‌کنند که برخی کارشناسان راه سومی را در این زمینه پیشنهاد می‌کنند.

[1395/05/27 11:00]

فراخوان بی سر و صدای خودروسازان در ایران!




عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام می‌کنند البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمی‌گیرد.

[1395/05/16 10:00]

مراقب قطعات یدکی تقلبی باشید




مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت:‌ مصرف‌کنندگان هنگام خرید قطعات یدکی خودرو از اصالت آن مطمئن شوند. به گزارش ایسنا، رضا حسینی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، اظهار کرد: ‌متاسفانه شاهد عرضه قطعات یدکی قاچاق و تقلبی در بازار قطعات یدکی خودرو هستیم.

[1395/05/20 15:00]

عقب نشینی خودروسازان آغاز شد




رکود بازار خودرو و نبود خریدار برای تولیدات شرکت‌های خودروساز باعث شد خودروسازان برای فروش محصولات خود به عرضه اقساطی روی بیاورند. کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز داخلی باعث شده تا قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد و...

[1394/06/04 10:00]

کرمان موتور از قافله سواری‌سازان جا ماند




تیر ماه امسال تولید خودروهای سواری در تمام خودروسازن داخلی به جز کرمان موتور، با افزایش همراه بوده است. در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش ۱۹.۵ درصدی همراه بوده و از ۵۰ هزار و ۳۵۰ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۶۰ هزار و ۱۵۳ دستگاه رسید.

[1396/05/28 10:00]

سبقت خودرو سازان دولتی از خصوصی!




در حالی که طبق آمار پنج ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان نیمه دولتی کشور با افزایش تیراژ روبه‌رو شده‌اند، خصوصی‌ها کاهش تولید را تجربه کرده‌اند تا همچنان سهم کمی از بازار را در دست داشته باشند.

[1395/06/20 11:00]

کدام خودروساز در کاهش قیمت پیش قدم می شود؟




قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند. در حالی که...

[1394/06/15 10:30]

مسیر پرپیچ‌و‌خم خارجی‌ها در خودروسازی ایران




بعد از توافق هسته‌ای بسیاری از نمایندگان شرکت‌های خودروساز دنیا، با حضور در هیات‌های اقتصادی کشورهای متبوع خود، به‌نوعی علاقه‌مند به ورود در صنعت خودرو ایران بودند حال آنکه به رغم لغو تحریم‌ها و شرایط مهیا در پسا‌تحریم، صنعت خودرو کشورمان به جز فرانسوی‌ها هنوز پیشنهاد قابل قبولی در این زمینه دریافت نکرده است.

[1395/05/16 16:00]

مشتریان از کدام شرکت وارد‌کننده و خودروساز رضایت دارند؟




گزارش رضایتمندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که خودروسازان داخلی در مقایسه با وارداتی‌ها جایگاه مناسبی کسب نکردند. هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که سهم بالای داخلی‌ها در بازار خودرو آنها را در رده‌های زیرین جدول رضایتمندی مشتریان قرار داده، اما طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند.

[1395/04/30 13:00]

ازسرگیری همکاری با خودروسازان بزرگ خارجی




ضو هیات علمی دانشگاه خواجه ‌نصیرالدین طوسی گفت: با اجرایی شدن برجام، ایران باید به مرکز تولید خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام برخی مشکلات شرکت‌های خودروساز داخلی در خارج از کشور برطرف شده است. وی با بیان این‌که تعامل با خودروسازان بزرگ خارجی به ویژه اروپایی‌ها مجددا در حال برقرار شدن است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با ادامه‌ این روند قراردادهای مناسبی با خودروسازان خارجی به صورت سرمایه‌گذاری مشترک امضا شود. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته برخی محدودیت‌ها در راه انتقال تکنولوژی به صنعت خودروی داخلی کم و بیش ادامه دارد و فکر نمی‌کنم اروپایی‌ها از انگیزه لازم برای انتقال کامل تکنولوژی به ایران برخوردار باشند، ولی با این حال در فضای پسابرجام روابط خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی باید استراتژیک بوده و به‌گونه‌ای بنا شود که سنگ‌اندازی‌های سیاسی نتواند خللی در آن ایجاد کند. وی با بیان این‌که منافع خودروسازان خارجی باید به‌گونه‌ای به بازار ایران پیوند بخورد که دیگر نتوانند مانند تحریم‌های پیشین به راحتی بازار ایران را ترک کنند، گفت: باید روابط با خودروسازان خارجی به‌گونه‌ای مدیریت شود که ایران به مرکزی برای تولید و عرضه خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. عضو هیات علمی دانشگاه خواجه ‌نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: درواقع خودروسازان داخلی باید با شرکای خارجی خود شرط کنند که تولید و ورود هرگونه خودروی جدید به بازار منطقه خاورمیانه باید از طریق ایران صورت گیرد. در آن صورت خودروسازان خارجی نیز برای تامین منافع خود نسبت به سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در ایران اقدام خواهند کرد.

[1395/05/02 10:00]

آریو جایگزین محصولات ایکس 100 شد




به دنبال برنامه‌ریزیهای صورت گرفته در گروه خودروسازی سایپا جهت کاهش تولید خودروهای ایکس 100 شامل سایپا 111، 131، 132 و 141، شرکت بن رو تولید محصول جدید آریو را جایگزین خودرو سایپا 131 کرد.

[1393/10/15 9:30]

الزام خودروسازان به شفاف سازی




طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از نوع خدمات ارائه شده به مشتریان، هزینه آن و خسارات احتمالی راه‌اندازی کنند.

[1394/07/15 10:00]

دو خودروی اشتباهی




من از اول هم اشتباهی بودم! این دیالوگ برای شما آشنا نیست؟ حدستان کاملا صحیح است؛ اما در اینجا قصد نداریم تا فیلمی را به شما معرفی کنیم. این بار قصد داریم تا به معرفی چند خودروی اشتباهی بپردازیم.

[1393/06/12 15:00]